Malou

Malou

zaterdag 4 februari 2017

Over min, plus en onze bollenkaarten



Rekenen, het is niet voor elke zesjarige een koud kunstje. Om de kunstjes wat te vergemakkelijken of te automatiseren, ontwikkelde een oud-collega van mijn mama dit rekenspelletje voor haar zoontje. Ze stuurde een fotootje door en ik was meteen gewonnen voor het idee.  Op een goed half uurtje was dit karwei gefixt. Wat heb je hiervoor nodig? 
  • 10 oude wc-rolletjes
  • wat gekleurd papier 
  • lijmpotje
  • zwarte stift
  • kartonnetjes / houten 'laat-mij- eens- in- je- keel- kijken- bij- de- dokter - stokjes'

Lijm op het rolletje, rollen in het papier, uiteinden dichtlijmen en een cijfer op noteren. Om het geheel wat meer te verstevigen plakte ik de rolletjes op een groot stuk karton. Op de reepjes karton / houtstokjes schrijf je op-en aftelsommetjes. Je raadt het al, kind lost de som op en plaatst het kartonnetje in de desbetreffende cijferkoker.






Lily Lou heeft nog wat steun nodig voor het visualiseren van de getallen, vandaar de 'bollenkaarten'. Deze vond ik online hier bij juf Sanne.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten