Malou

Malou

dinsdag 21 februari 2017

Speltkoekjes voor mijn koekiemonsters








































Een keukenprinses kan je mij allesbehalve noemen, maar sinds ik de keukenrobot van mijn schoonmama onder mijn hoede heb, waag ik mij al eens aan een experiment. Mijn grootste koekjesmonster was direct dolenthousiast, want we zouden koekjes bakken. Punten scoren, check!

Hoe begin je hieraan? Ik zocht en vond dankzij mijn grote vriend Google een recept van simpele speltkoekjes

Wat heb je hiervoor nodig? 

  • 200 gram speltbloem. Ik gebruikte deze van Smaakt bio. 
  • 1 eigeel
  • 50 gr. kokosbloesemsuiker - Vond ik in de plaatselijke Okay.
  • 2 eetlepels honing
  • 125 gram koude roomboter
We deden alles in de keukenmachine en gebruikte hiervoor de deeghaak van de machine. Ik deed op voorhand de ingrediĆ«nten in verschillende potjes, zo kan je je keukenhelper zonder al teveel stress laten 'meehelpen'. Laat vervolgens je machine rustig haar werk doen, wij weten nu ook dat je dit best niet direct op de hoogste stand zet. 
Anyhow, als alles goed gemengd is door jouw machinevriend (of je spiervrienden bij gebrek aan een machine), maak je er een bol van. Wikkel die in huishoudfolie en zet die 30 minuten in de koelkast. Nadien rol je met een deegrol dit uit, gebruik wat bloem op je werkblad zodat het mooi kan uitrollen. Gebruik uitsteekvormpjes om de koekjes te fabriceren. Moest je er nog geen hebben,  dan zijn deze van Ikea wel leuk. 
Maak je deeg niet te dun. Dun deeg = dunne koekjes. You get my point! 
Verwarm de oven voor op 175 graden, en bak de koekjes 18 minuutjes tot ze mooi bruin zien.
Laat ze afkoelen en je koekiemonster kan tevoorschijn komen!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten