Malou

Malou

vrijdag 24 maart 2017

Alles wat je zegt...


Je kind weerbaar maken of leren zich weerbaar op te stellen, vind ik één van de moeilijkste taken als ouder. Want hoe doe je dat precies? Voor zover ik weet, zijn daar geen richtlijnen voor. We streven ernaar dat onze kinderen luisteren naar ons, lief en sociaal zijn, leren delen, vriendelijk en aangenaam zijn in de omgang. Hen leren om plaag - of pestgedrag te beantwoorden, is moeilijk. Je wilt dat ze zich niet laten doen, dat ze van zich afbijten als het moet... 

Lily Lou kwam vorige week naar huis met de boodschap dat er iemand heel hard gelachen had met haar naam. Dat het bijzonder flauw was, en dat we eens van ogenrollen deden daarover, maar mijn meisje vroeg door. "Wat moet ik zeggen, wat kan ik doen?".  KRAK, een barstje in mijn moederhart. Datzelfde hart zei "toon mij dat kindje eens morgen", mijn hoofd was aan het zoeken naar het juiste antwoord. Het was haar papa die haar de tip gaf om maar eens heel hard te lachen als dat nog eens zou gebeuren. Ze vond het een geweldig idee en vroeg om het antwoord op een briefje te schrijven, zodat als het nog eens zou gebeuren ze het niet zou vergeten. 

Dat mijn dochters en andere meisjes & jongens nog lang mogen bespaard blijven van pesterijen! En voor wie toch meer info wilt, er staan wel enkele doelgerichte tips & tricks op deze website. #samentegenpesten


Geen opmerkingen:

Een reactie posten