Malou

Malou

dinsdag 15 augustus 2017

Bak met gemak - speculoos cheesecake





deze foto sprak boekdelen, het leven zoals het is tussen de zusjes. plagen, boos doen, lachen :-) het was ook snel weer bijgelegd!

Eén van de gemakkelijkste taarten die op mijn repertoire staat, is de speculoos-cheesecake. De meisjes boden spontaan hun hulp aan, en dit is echt wel een taart waarbij ze kunnen helpen. Voor het gemak doe ik de suiker en eieren al afgewogen in een schaaltje, zodat we proper te werk kunnen gaan.
Gelijkaardige cheesecake receptjes vond ik al op de site van Philadelphia zelf, zeker het piepen eens waard.
Wat heb je nodig?
  • 250 gr speculoos
  • 50 gr gesmolten boter
  • 3 rijpe bananen
  • 4 eieren
  • 600 gr roomkaas (ik gebruik de light variant)
  • 100 gr suiker
  • 1 theelepel kaneel
  • 1 doosje room
  • 2 marsrepen
Hop, aan de slag!
  • Speculoos heel fijn malen en gesmolten boter onder brengen
  • Dit in een taartvorm doen en heel goed aanduwen. Ik gebruik een springvorm en bedek die eerst met bakpapier
  • In koelkast zetten zodat het wat hard wordt
  • Bananen pureren met staafmixer, suiker en eieren en roomkaas en kaneel onder mengen tot het een glad beslag is. Ik gebruik hiervoor een keukenrobot voor het gemak maar het kan zeker ook wel zonder.
  • Over de bodem gieten en 1u in 140 gr bakken
  • Als deze is afgekoeld, de room en marsrepen in een pannetje samen aan de kook brengen (tip: best eerst room tot kookpunt brengen en dan de repen in stukjes gesneden er bij doen)
  • Goed laten uitkoken tot het een beetje een crème wordt
  • Die dan bovenop de taart smeren/ uitgieten
  • Beetje speculooskruimeltjes on top
  • READY!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten