Malou

Malou

woensdag 21 september 2016

Kleed je aan! // mijn favoriete (kinder)webshopadresjes

Regelmatig krijgen we complimentjes over de kleurrijke kleertjes van mijn meisjes. Geen grijs en beige hier in de kleerkast, dat klopt. Zolang ze klein zijn hebben we de regel: ik kies in de winkel, en zij kiezen 's ochtends in hun kleerkast. Ze weten gelukkig wel dat ik het niet doe om hen te plagen, als ik zeg dat ze te licht gekleed zijn en ze nog een trui/kousenbroek/iets anders moeten aandoen. Op dat vlak luisteren ze nog goed! Wat ze precies willen aantrekken, daar laat ik hen vrij in. Wij kiezen tenslotte toch ook datgene waar we ons die dag het beste in voelen?

Maar waar ga ik dus winkelen?

/// Eerst de basis ///

Basics zoals gilets en broeken vind ik voor mijn fijne meisjes dikwijls bij Zara. Effen tshirts kan je bij Hema vinden, en die pimp ik met Eva Mouton- strijkapplicaties. Die kan je vinden op haar webshop, maar evengoed bij Bambiblauw of De Stoffenkamer. 
* onlangs kocht ik trouwens tofjes ontworpen door Eva Mouton herself - jeeej! - later meer hierover*

/// Aanvullen met leuke items ///

Hieronder mijn top 5 van leukste webshops:

1) Happy Hippo
2) Bollebuik
3) Fred & Ginger
4) Goldfish
5) Waanzinnig gedroomd

Ik vind het altijd leuk om weinig gedoe te hebben rond het terugsturen van bestellingen. Vandaar ook mijn persoonlijke voorkeur voor Zalando, omdat ik op die manier ook voor mezelf op een moment dat het mij uitkomt in alle rust thuis kan passen en kosteloos kan retourneren als het niet goed is. Met 2 kleine meisjes in je kielzog wil ik namelijk niet door 't stad hossen op zoek naar een nieuwe broek of whatever.

Voor mijn meisjes ga ik het liefst naar een winkel waar ik gemakkelijk kan retourneren zonder het pakket terug te moeten sturen op eigen kosten. Vandaar dat het hebben van een bakstenen winkel een pluspunt is. Als die dan nog niet ver uit de buurt is, dan is 1+1 = 2 !
Zoals bij Happy Hippo dus. Heleen & Jo hebben ook een bakstenen winkel in Eeklo, en ze doen helemaal niet moeilijk als er een stuk niet past of als het na levering toch niet helemaal jouw (of je kind zijn/haar) ding blijkt te zijn.

Mijn all time favourite is de baby - kidstore Bollebuik in Mariakerke. Ze hebben sinds vorig jaar ook een eigen webshop en in de winkel wordt je ook steeds heel goed geholpen. Je kan er niet enkel terecht voor je babyuitzet, maar je kan je kleintje (tot de leeftijd van 10 jaar) er kleden met de mooiste kleertjes. Het liefst van al ga ik snuisteren in de winkel, maar online shoppen is dus ook mogelijk daar.

Helaas niet altijd zo prijsvriendelijk, maar kwalitatief wél altijd een topper: Fred and Ginger. Kleren scoor ik hier voornamelijk in de solden, als je de acties een beetje in het oog houdt, kan je hier werkelijk scoren. 2 dochters hebben, heeft bovendien het voordeel dat er kleren kunnen doorgegeven worden. Pluspunt is dat de kleertjes er na tientallen keren te wassen, er nog steeds in prima staat uit zien. F&G heeft ook een webwinkel, maar niet alles staat steeds online dus een kijkje nemen in een bakstenen winkel is wel aangewezen (en leuk!). Meestal ga ik naar de winkel in Gent of Eke. Hebben ze de maat niet meer? De winkeljuffrouwen laten met plezier het item naar keuze voor jou uit een andere winkel overkomen.

Vervolgens een webshop die ook zeker het vermelden waard is: Goldfish. Eveneens met een bakstenen winkel, in Mechelen. Hier vind je o.a. Lily Balou en Mini Rodini, mijn favorieten.

Tenslotte, een recente ontdekking dankzij mijn lieve schoonmama: Waanzinnig Gedroomd. Eveneens met een bakstenen winkel in Maldegem. Ik deed er in de solden waanzinnige koopjes, maar ook nu nog kan je daar koopjes scoren voor je kleintjes. Zeker eens een kijkje gaan nemen!

PS Voor wie helemaal nieuw is in de webshopwereld is het interessant om Petit Bazaar eens te gaan ontdekken. Alle webshops onder 1 dak, 1 weekend lang in Gent. Petit Bazaar gaat 2 maal per jaar door en is ook telkens een ander thema. Dit jaar is het Petit Bazaar GOES BIO  Het gaat niet langer door in het ICC maar de facebookpagina leert mij dat het doorgaat in Gentbrugge. Voor meer info, even doorklikken naar de facebookpagina.  Wanneer? 16 oktober 2016


Geen opmerkingen:

Een reactie posten