Malou

Malou

vrijdag 16 september 2016

Sprout to be Brussels

"Onder de vlag #sprouttobebrussels willen wij Brussel helpen herademen en herleven. Wij, dat zijn de Brusselse inwoners, handelaars, ondernemers, cultuurmakers en -brengers. Wij zijn en blijven fier dat we van hier zijn." Meer info kan je vinden op de website van Sprout to be Brussels 

Enkele maanden geleden zag ik de oproep van #Sprouttobebrussels passeren via Facebook. De eerste reacties op het bericht kregen de spruitjes stickers toegestuurd. Ik twijfelde niet en plakte ze direct op mijn laptop. 

Het deed mij plezier tijdens onze wandeltocht om de spruitjes te zien opduiken aan de vitrines bij de Brusselse winkeliers. Ik was blij opnieuw te ervaren hoe mooi Brussel kan zijn. Van aan het Brussel Zuid station liepen we door de Marollen, het Vossenplein, richting de Zavel. Ondertussen de zwermen Vlaamse ambtenaren proberen te ontwijken die als hardwerkende mieren de uitgestippelde route volgden. Van aan de Zavel verdwenen we in de kleine straatjes, om uiteindelijk aan de Beurs (en de AB) uit te komen en vervolgens ons aan de Sint Gorikshallen neer te vleien op een terrasje.
Het zien van 3 zwaar bewapende militairen kon onze pret niet bederven, Brussel, jij bent zo schoon!




 Ik schrok een beetje bij het zien van Manneke Pis. "Hebben ze jou nu ook al in een legertenue gestoken, om in het thema te blijven ofzo?", dachten we. Ik keek nog eens beter en zag zijn klein pistooltje. Dat meen je niet! Gelukkig niet. De kleine lettertjes leerden ons dat 15 september de dag was waarop de Mexicaanse onafhankelijkheid werd gevierd.


Je kan zelf ook de spruitjes ontvangen door je facebookprofiel te veranderen, daarna sturen ze je 2 spruitjes-badges op. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten