Malou

Malou

donderdag 17 november 2016

L - move baby!














Sinds begin juli hebben wij een elektrische fiets. Een eerder ongewone keuze voor een jonge mama met een paar gezonde benen, zo lijkt het op het eerste zicht. Feit is dat 14 kilo fietskar + 21 kindjeskilo's serieus doortellen, dus deze elektrische fiets kwam voor mij als geroepen!

Intussen zijn we 4 maanden verder en staan de eerste 1000 (!) kilometers op de teller. We gebruiken hem voornamelijk voor korte fietstochtjes en boodschappen. Maar evengoed de verplaatsing naar het centrum van Gent, voor ons een goede 12 kilometer van onze woonplaats, biedt voor ons opnieuw (uitgaans)mogelijkheden die anders enkel per taxi/bob mogelijk zijn. Mijn lief en ik zijn toch wel trots op deze eerste 1000 kilometer, kilometers die we anders zeker met de auto hadden afgelegd. Groen puntje bij voor team E&C!

Net op het moment dat ik de zoektocht was gestart naar een degelijke budgetvriendelijke elektrische fiets, kwam de liberale mutualiteit met een reeks elektrische fietsen op de markt. In combinatie met onze fietskar een echte topper. Ook onze meisjes zijn dolenthousiast als we aankondigen dat we even vlug met de fiets een uitstap of boodschap gaan doen.
Ik koos bewust voor een fiets met een middenmotor en ook het feit dat de fiets gratis aan huis geleverd werd, was een pluspunt. Over het onderhoud hoeven we ons ook geen zorgen te maken, Bizbike komt aan huis voor al je herstellingen. Ze beschikken ook over fietsen met een lage instap en plooifietsen, zeker eens de moeite waard om hun aanbod te bekijken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten