Malou

Malou

zaterdag 3 december 2016

Poppenshow met Pierke












Pierke Pierlala, de kinderheld van het Huis van Alijn, zorgt elke zaterdag voor avontuur. 
Voor wie Pierke niet kent, Pierke is een vrolijke hulpvaardige jongeman, die lacht en spot maar toch niemand kwetst en steeds voor iedereen klaar staat. Niet onbelangrijk, hij spreekt in het sappige Gentse dialect. Mijn meisjes noemen het de poppenshow, maar het is veel meer dan enkel poppenkast. Hashtag gocheckitout, want het is écht de moeite. 




Pierke speelt in het Huis van Alijn van 1 oktober tot 31 mei, van 14:30 tot 16:00. In de Gentse Feesten spelen ze ook tien dagen lang. Wie graag de avonturen van Pierke en zijn kompanen wil volgen, kan de agenda raadplegen. Reservatie van tickets kan je handig online doen, via Uitbureau. Niet meer onzeker aanschuiven ("is er nog wel plaats") een uur op voorhand zoals ik mij herinner uit mijn kindertijd... Gewoon plannen in je agenda die handel!

Ik ging kijken met de meisjes, in gezelschap van Lily Lou's meter, naar "De staf van Sinterklaas". Elke maand is er wel een ander stuk dat speelt, dus zeker eens de moeite waard om te doen met kindjes als je in Gent bent!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten