Malou

Malou

vrijdag 2 december 2016

9 goede voornemens voor het nieuwe jaar begint







In de blogwereld wordt er lovend gesproken over Marie Kondo en haar levenswijsheden, ook wel "The Beyoncé of organising" genoemd. Maar als ik heel eerlijk ben dan ben ik nog niet verder geraakt dan het lenen van haar boek in de bib...
Combinatie van te druk, te lui, teveel andere activiteiten, you name it. Het is er simpelweg nog niet van gekomen.

Lobke van Leuke wereld plant een "declutter december", waarbij ze op elke dag van de maand een activiteit plant. Je zou dit simpelweg kunnen overnemen, maar "ken jezelf" is één van de belangrijkste wijsheden. Dus heb ik er voor mij 9 voornemens uitgeplukt, en ik plan die af te hebben tegen 1 januari 2017!



Mijn  9 goede voornemens:

1.     Organiseer de hal & schoenenkast
2.     Declutter en organiseer je computer, schrijf je uit op nieuwsbrieven en verwijder bestanden die je niet meer nodig hebt – dit doe ik meestal voor een vakantieperiode, meestal in de zomer maar nu zal ik het ook voor de kerstvakantie inplannen
3.     Organiseer en minimaliseer de kleerkast van één van je kinderen of al je kinderen
4.     Organiseer en minimaliseer je eigen kleerkast (en dat van je lief)
5.     Declutter je stoffen-en hobbykast
6.     Kuis je auto uit en gooi alle spullen die je nooit gebruikt in je wagen eruit
7.     Declutter je voorraadkast en kuis je keukenkasten uit
8.     Ruim samen met je kinderen het (baby - & peuter)speelgoed op en geef speelgoed weg aan kindjes die het echt kunnen gebruiken
9.   Beloon jezelf met een relaxte activiteit

Vooral dat laatste voornemen, daar ga ik héél veel werk mee hebben ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten